2DAY'S POSTS

Hoe bereid ik een halve marathon voor?

Een halve marathon verdiend voorbereiding. Een goed schema en een juiste levensstijl, vergroten je kans op een mooi resultaat.Er zijn een aantal dingen waar je rekening mee kunt houden en die je kunnen helpen om jouw doel te behalen.

♥ Trainingsschema.
Zoek een schema waarbij jij je prettig voelt. Wil je hem binnen een streeftijd uitlopen kijk dan eens hier , loop je mee met als doel het uitlopen van de halve marathon kijk dan eens hier. Schema’s zijn vaak lastig om goed bij te houden, het kost veel tijd en wordt soms wat eentonig. Maar je kunt ze iniedergeval als richtlijn gebruiken, zodat je weet hoe ver je ongeveer zou moeten zijn in je trainingen.

♥ Eten en alcohol.
Je zult het vast wel weten, gezonde voeding en géén alcohol zijn de beste combinatie voor een gezond lichaam en dus een goed resultaat bij je halve marathon. Maar, afhankelijk van je doel, moet een gezellig borrel op z’n tijd geen probleem zijn. Voldoende vocht en koolhydraten zijn wel een must in de aanloop naar je halve marathon. Meer weten? Kijk dan hier.

♥ Outfit.
Stel je outfit pas een aantal dagen van te voren samen. Je kunt wel een maand van te voren die mooie lange tight aanschaffen, maar dan loop je de kans dat het op de dag zelf prachtig weer is en je voor het weet een hittestuwing te pakken hebt. En dat wil je niet! Wil je er toch nog graag nieuw & een beetje extra leuk bijlopen? Spaar dat geld even en ga op shoppingtour in de week van je halve marathon!

♥ Rust & ontspanning.
Een tip die altijd terug komt bij hardlopen. Neem je rust en ontspanning. Geobsedeerd raken door het trainen is iets wat iedereen kan overkomen, dus wees allert. Het komt je lichaam niet ten goede, want je put hem alleen maar uit voor je grote dag. En pak dat shoppen voor je outfit anders meteen erbij als ontspan dag!;)

♥ Support.
Nodig al je vrienden en familie  waarbij het mogelijk is, uit om bij de finish te staan. Het is een prestatie en mocht je helemaal kapot zijn voor de laatste kilometer, dan zullen zij jou er doorheen trekken!

♥ Belonen.
Na al dat trainen verdien je een beloning dat je hem volbracht hebt. Gun jezelf een week (of 2) rust. Ga wat leuks doen met vriendinnen of lijst je medaille met startnummer in. Zo rondt je jouw prestatie goed af en zul je eerder gemotiveerd zijn om weer een nieuw doel te gaan stellen!

Ontbreekt er nog absoluut iets? Vertel het hieronder! Samen lopen we beter  & harder!

You Might Also Like

No Comments

Leave a Reply