2DAY'S POSTS INFO

INFO | Wat te doen met de loopband?

De loopband je kent hem wel. Hij staat meestal op een mooi uitkijkpunt in de sportschool en is vaak druk bezet door fanatieke wandelaars. Maar hardlopers zie je er zelden. Of voor maar 15 minuten. Nee, de loopband is niet bepaald fun , maar toch kan het best goed zijn! Daarom hier 7 manieren hoe je het hardlopen op de loopband way more fun maakt.

1. Ga samen met een vriend(in)!
Het voordeel van de loopband is, dat je hem kan instellen op jouw eigen snelheid. Lopen jullie normaal honderd meter uit elkaar vandaan, kunnen jullie nu lekker naast elkaar lopen én kletsen! Nog een bijkomend voordeel: Als je stiekem op het scherm van je buddy kijkt, raak je misschien net iets gemotiveerder om die snelheid een tandje hoger te zetten. Dus haal je weer meer uit je workout!:)

2. Track jezelf op de loopband
Buiten loop je altijd met je app aan, zodat je precies weet hoeveel je liep en hoe snel. Binnen houdt de loopband het bij, maar hij slaat het nergens op… dat is balen! Heb je die hele work out voldaan, maar komt hij niet bij je lijstje… Maar wist je al dat de meeste apps het gewoon tracken? Sowieso Endomondo en Nike +. Eventueel kan je hem later nog aanpassen als hij niet helemaal klopt. Zo blijft je lijstje tenminste up2date!

3. Interval, interval, interval
Het is best zwaar en vermoeiend om buiten een interval te doen. Vaak heb je ook geen idee hoe hard je eigenlijk gaat en een constant tempo aanhouden is lastig. Maar interval is zooo ontzettend goed voor je! De loopband maakt het je een stuk gemakkelijker. Je ziet je tijd en je snelheid zonder dat je bijna de sloot in loopt. Dus hoppa, doe eens zo’n interval training op de loopband!

4. Kijk TV
Mijn budget sportschool heeft deze optie helaas nog niet, maar de wat duurdere wel! Je kunt gewoon super relaxed je favo programma kijken terwijl je keihard aan het bikkelen bent! Thumbs up for you!

5. Blijf up2dat van de buitenwereld
Zit je net als ik bij een budget sportschool zonder TV? Niet getreurd, er bestaat ook nog zoiets als je telefoon. Log in op de Wi-Fi en zet lekker de radio aan. Zo blijf je op de hoogte van het nieuws, kun je lachen om de grapjes en luister je ook nog afwisselende muziek. Prima combi toch?

6. Workout Playlist
Ben je liever in je eigen wereldje? Upload dan je eigen work out playlist. Het voordeel hiervan is, dat je hem kunt afstellen op je training. Eerst rustig inlopen met Ed Sheeran of Ben Howard. Vervolgens lekker op tempo met een mix en wie weet nog een lekkere interval erbij. En dan  weer uitlopen met Ed Sheeran of uhh..bijvoorbeeld: Damien Rice met 9 crimes. (Mijn favo playlist komt gauw online!)

7. Smile
Last, but not least. SMILE! Want hee, ja , je staat toch in een sportschool. En daar sporten dus meer mensen. Verschuilen wordt wat lastig, dus zorg dat je er in ieder geval op je best uit ziet. Ga niet met een depri a la ik ben chagrijnig hoofd lopen, maar lach. En breed! Laat al die mensen om je heen maar eens versteld staan van jou moves op die hardloopband én hoeveel jij daar van geniet!

 

Wat vind jij van de loopband?
Liefs, Kirsten

 

You Might Also Like

2 Comments

  • Reply
    Marian
    7 december 2013 at 22:07

    Haha, zo herkenbaar.. Ik deed van de week 10k op de loopband; saai!! Aanvulling op punt 6; houd rekening met je medemens! Ik heb de neiging mee te gaan neuriën ☺️ Vonden de andere sporters beetje gênant

    • Reply
      Girlontherun
      8 december 2013 at 10:20

      Hihi die aanvulling vind ik een hele goede!! Ik heb het ook wel eens als ik buiten loop , en ik weet dat mijn zangkunsten niet best zijn haha :) wel bikkel dat gewoon 10 k op de loopband doet! Hopelijk maken deze tips het wat leuker !

    Leave a Reply