2DAY'S POSTS LIFESTYLE

LIFESTYLE | Tips voor de perfecte avond ‘me-time only’

(Pas op, dit artikel bevat onderdelen die alleen geschikt zijn voor vrouwen!:)) Soms moet al het harde trainen en sporten ook eens goed beloont worden met tijd voor jezelf. En dan bedoel ik ook écht tijd voor jezelf. Dus niet rondneuzen op Instagram, online nieuwe sportkleding shoppen of toch stiekem dat laatste ding voor je werk afmaken. Nope, just me, myself and I.

Plan aankomende week één avondje in voor jezelf, schrijf het in je agenda als een afspraak. Vanaf een uurtje of zeven of acht heb jij een afspraak met jezelf. Time 2 relax. Op die avond schakel je lekker je telefoon uit, ja echt uit, sluit je de computer af en elk ander apparaat dat jou verbind met social media, whatssapp en onnodige storingen. Best eng, maar het zal je achteraf vast meevallen én misschien wel verslavend werken.

Iedereen ontspant op haar eigen manier, ik heb in ieder geval een aantal tips voor een luie en ontspannen avond:

– Als je een lucky one bent en een bad tot je beschikking hebt, laat hem vollopen met extra veel schuim.
Voeg een beetje lavendelolie toe voor een extra ontspannen sfeer.

– Sla een voorraadje maskertjes in en kies de lekkerste uit.
Reinig je huid en ontspan terwijl het masker in je huid trekt.

– Zet kaarsjes aan in je kamer/ op de rand van het bad, dit zorgt voor een heel ontspannen gevoel.
Vooral wanneer je waxinelichtjes gebruikt in kleine potjes.

–  Zet relaxing muziek op door van te voren rustige nummers bij elkaar te zoeken.
(Skyradio werkt in de avond ook goed)

– Pak al je tijdschriften erbij, of sla ze van te voren in, voor heerlijke me-time.
– Lak vervolgens al je nagels in frisse kleurtjes.
(werkt altijd voor een vrolijk humeur!)

– Om af te sluiten kijk je vanaf je bank/bed heerlijk met een dekentje, chocola (of andere favo snack) en een drankje je favoriete feel good movie, zodat je die avond als een roosje in slaap zult vallen.

Love for the me-time! Echt belangrijk: de telefoon is verboden, ook na je me-time. Je kunt hem aanzetten om weer bereikbaar te zijn voor noodgevallen, maar ga niet alles checken, dat komt morgen en zorg dat je van te voren weet wat je gaat doen en dat je de spulletjes in huis hebt, zodat je de hele avond ontspannen blijft.

Doe alleen dat waarvoor je je niet hoeft in te spannen. Boeken lezen of boodschappenlijstjes maken kan misschien ook heel ontspannen werken, (of stiekem je buikspieren trainen) maar deze avond staat in het teken van chill out en vooral niet te veel nadenken of bewegen. Dit zodat je de volgende dag weer fris & fruitig verder kan met je drukke leven!:)

Wanneer ga jij voor een avondje me-time?
Liefs, Kirsten

You Might Also Like

No Comments

Leave a Reply